Paranormal Entity

Kommer någon ihåg min recension av den överhypade tråk- och snarkfilmen Paranormal Activity? Well, gott folk. The Asylum har återigen gjort det. Paranormal Entity är alltså deras senaste rip-off rulle och enligt de själva är detta material från riktiga inspelningar av "Thomas Finley när han och hans familj blev utsatta för en poltergeist." Vilket också är typ hela handlingen.

Det The Asylum-grabbarna ska ha creds för är iaf att de verkligen går fullt ut med att filmen verkligen innehåller riktiga inspelningar och att materialet i filmen faktiskt har inträffat. På deras sida står det "n/a" på regissör, producent, manusförfattare etc. och vi får inte heller någon som helst titel innan filmen slås igång. Men att hönshjärnorna sedan slänger upp följande text någon minut efter filmens slut är nog det som fick mig att skratta mest: "All events, characters, and firms depicted in this photoplay are purely fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental." Att filmens Amazon-sida listar Erin Marie Hogan som en av skådespelerskorna i filmen gör det hela ännu mer komiskt.

Hur är filmen i sig då? Med tanke på The Asylum's tidigare verk så som Snakes On A Train och 2012: Supernova hade jag inte speciellt höga förväntningar när jag faktiskt fick reda på att det var det gänget som stod bakom filmen. Och visst fick jag vad jag hade väntat mig; en halvsunkig rip-off film där de tagit mycket ifrån Paranormal Activity, gjort om det lite grann och sedan gjort en egen sunkigare film på det.

Bitvis var filmen otroligt tråkig med. Exempelvis får vi en lååååång sekvens där snubben som spelar Thomas knallar runt med kameran mitt i natten och letar efter Hogan, som spelade Samantha, och den enda dialog vi får är han som ropar efter henne. Ingenting skrämmande inträffar under den här sekvensen heller, utan han knallar bara runt och hittar slutligen Samantha, som bara står där och gör absolut ingenting och sedan händer absolut inte ett skit, scenen slutar där.

Förutsägbarheten är rätt hög även i den här filmen. I Paranormal Activity blir vi alltid förvarnade att något "hemskt" ska hända tack vare att videon snabbspolas och stannar av precis innan det där "hemska" ska hända. I Paranormal Entity hör vi istället ett brummande ljud precis innan något "hemskt" händer.

Det finns en hel del mer att gnälla över med den här filmen, men jag varken orkar eller vill lägga ner speciellt mycket mer energi på den här filmen. Det är en sunkig rip-off av en överhypad och sunkig tråk- och snarkfilm, helt enkelt.

För er som är sugna på mer läsning om The Asylum produktioner kan klicka er in på Helt Perfekt's recensioner av Snakes On A Train och I Am Omega. En liknande åsikt på den här filmen finner ni här.

Undvik, helst.

Någon IMDB-länk finns inte heller, vad jag har hittat åtminstone. Ni får nöja er med följande länk.

http://www.theasylum.cc/product.php?id=168

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0