Snakes On A Train

Snakes On A Plane.. fast på ett tåg.

En kvinna med en förbannelse över sig, som gör att hon är fylld med ormar, måste ta sig till Los Angeles där hennes pojkväns farbror, som är en shaman, kan trolla bort förbannelsen. Hon och hennes pojkvän smiter ombord på ett tåg och kort därpå börjar hon kräkas ormar..

Vilken bedrövlig film. Nu i efterhand funderar jag på vad dom egentligen tänkte på när dom gjorde den här skiten.

Skådespelarna var ganska ok, men dialogerna var så korkade och tråkiga att bara det sabbade filmen rejält.. och att dessutom 80% av filmen var enbart dialoger gjorde ju inte filmen bättre.

Effekterna var något av det löjligaste jag har sett på länge. En del av ormarna såg plastiga ut, och ormen på slutet var dessutom datoranimerad.. på ett jävligt illa gjort sätt. Vilken idiot som helst med lite kunskaper i ett vanligt 3D-program hade kunnat göra en bättre effekt än den skiten. Blodet i filmen såg ut som saft och slimet (eller vad det nu skulle vara) påminde mig om sån där sörja man kunde köpa i en burk på marknader förr.

En annan rolig sak med filmen är postern, som lyder: "100 trapped passengers.. 3000 venomous vipers!". För det första så är det inte 100 passagerar på tåget, utan snarare 10.. högst 15. Och för det andra så är det knappast 3000 ormar, utan snarare.. ehr, kanske.. 100, på sin höjd.

Det här är lätt en av de sämsta filmer jag har sett på länge, och dessutom en av de tråkigaste. Med tanke på att ingenting speciellt intressant händer förns efter 1 timme. Läskig blir den aldrig, utan enbart tråkigare och löjligare ju längre den fortskrider.

Och nej, jag gillar för det mesta inte skräckfilmer med ormar. Inte för att jag är ormrädd, utan för att de flesta filmer med ormar är antingen kassa eller enbart tråkiga.. den här är båda delarna.

Vill man se något med ormar, se Snakes On A Plane igen.. den här ger absolut inte ett skit, utan snor enbart er tid i ca 90 minuter.

Vill ni läsa mer om den här skiten, så har även min vän H recenserat den här stinkande sörjan. Ni hittar hans recension, alldeles precis, här.

http://www.imdb.com/title/tt0843873/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0