Coming Soon

Skräck från en av författarna till Shutter.

Chen, en ung kille som jobbar med bioprojektorerna på en bio, hänger på sin vän Peoll's idé om att olagligt filma en ny osläppt skräckfilm vid namn Evil Spirit. Under inspelningen av den nya filmen somnar Chen i projektorrummet. När han vaknar upp upptäckter han att Peoll har försvunnit men lämnat kvar sin kamera. När Chen tittar på det inspelade materialet börjar han förstå att någonting är fruktansvärt fel.

Tillsammans med sin ex-flickvän Som börjar Chen att rota i filmens bakgrundshistoria och det går snart upp för honom att filmen bär på en mörkare hemlighet än vad han kunnat ana.

Jag införskaffade den här filmen i första hand för jag tyckte den verkade intressant efter att jag stirrat lite på coverbilden. Senare, när jag tittade på IMDB, fick jag reda på att Sopon Sukdapisit regisserat och skrivit manus till den. Då han var involverad i manusskrivningen av Shutter från 2004 blev jag genast förhoppningsfull och drog sedan igång filmen.

Det jag fick var ungefär det jag förväntade mig. Fastän filmen inte skrämde mig speciellt mycket så tyckte jag om den. Den hade en riktigt mörk humoristisk sida samtidigt som den hade en småläbbig atmosfär över sig.

Skådespelarna var bra och trovärdiga. Effekterna var riktigt bra och höll sig i samma klass som de övriga, större, namnen inom samma kategori av skräck. Storyn var lite småknepig att sätta sig in i, men den var bra.

Filmen har en del brister, men de brister som finns bryr jag mig inte direkt i då filmen underhåller, även om den är småseg på sina ställen. Idéen bakom filmen är väldigt intressant och hade Mr. Sukdapisit koncentrerat sig lite mer på skräckmomenten och ökat tempot i filmen lite grann hade det blivit en rekommendation, utan tvekan.

Jag tycker iaf filmen är sevärd. Gillar man asiatisk skräck tycker man säkert om den här filmen med. Jag kommer säkert se om den igen iaf.

http://www.imdb.com/title/tt1307057/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0