Shutter

Nu blir det lite asiatisk skräck.

När den unga fotografen Tun och hans flickvän Jane kör på en tjej smiter de ifrån olycksplatsen. Dagarna efter framkallar Tun sina senaste kort som han tog på en student. På korten syns mystiska skuggor och till en början tror Tun att det blivit något fel på hans kamera, men snart går det upp för honom att tjejen, som dom körde på för ett par dagar sen, har med saken att göra.. och att man inte kan fly ifrån sitt förflutna.

Jag är den stenhårda typen som aldrig blir rädd av skräckfilmer och skräck käkar jag till frukost. Men den här gången fick jag en fet nacksmäll. Den här filmen skrämde skiten ur mig.

Jag har sett en hel del asiatiska skräckfilmer och visst har jag väl ryst till lite grann till varje sån film. Men skillnaden på dom filmerna och den här är att jag höll på att hoppa ur fotöljen jag satt i när jag såg den här.

Storyn var riktigt bra och hade en schysst twist på slutet. Effekterna var top-notch och lyckades få mig att hoppa till flertalet gånger. Skådespelarna var riktigt bra och dom fick den redan bra storyn att driva på ännu bättre.

Självklart har det också kommit en remake på den här filmen och nästa recension blir just den filmen.

Gillar man asiatisk skräck så är det här ett måste. Se den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0440803/

Kommentarer
Postat av: rosie

haha, klockrent att just DU hoppas till. xD





2008-09-22 @ 23:30:27
URL: http://roosiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0