The Stick

En gammal Darrell Roodt (idioten som gjorde den hemska Dracula 3000, recenserad här) film.

En grupp soldater, belagda någonstans i Sydafrika, skickas in i djungeln för att leta reda på en rebelgrupp som utplånade en föregående grupp. Väl inne i djungeln hittar gruppen en by där alla männen är borta.

Något går snett och en av männen blir skjuten, strax efteråt blir häxdoktorn i byn skjuten. Dagen efter är hans kvarlevor förruttnade, ungefär som om de legat begravda i flera år. Gruppen får panik och skjuter alla bybor och beger sig sedan in i djungeln igen för att ta sig tillbaka till deras läger. Men snart börjar männen se saker och konstiga saker börjar inträffa.

Är det rebellerna? Eller har häxdoktorn laggt en förbannelse över männen?

Ni som har läst min recension på Dracula 3000 kan nog förstå mig när jag skriver att jag gruvade mig över att titta på den här filmen, med tanke på att det är samma regissör som gjort de båda filmerna. Men otroligt nog så var faktiskt inte den här kass. Den var över de förhoppningar jag hade, men samtidigt så var den inte råbra utan helt ok.

Skådespelarna var bra och trovärdiga och manuset drev på bra, även om filmen till en början var småseg. Slutet var inte något vidare, om jag ska vara ärlig. Men i långa drag var det en helt ok film som inte tråkade ut mig så pass att jag bara ville att skiten skulle sluta.. eller att jag var nära att stänga av den.

http://www.imdb.com/title/tt0094038/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0