Jingle All The Way

När arbetsnarkomanen Howard Langston (Arnold Schwarzenegger) blir försenad och missar sin son Jamie's (Jake Lloyd) karatelektion frågar Howard honom vad han vill ha i julklapp. Han vill ha actionfiguren Turbo Man. Dessvärre är det Julafton och Howard har helt glömt av att köpa en och affärerna har sålt slut på alla sina exemplar. Howard måste nu försöka hitta en docka åt sin son, men stöter på diverse problem på vägen, bland annat brevbäraren Myron Larabee (Sinbad) som också är ute efter en Turbo Man...

Tycka vad man vill om Jingle All The Way - eller Klappjakten som den hette i Sverige - men jag tycker den är helt jävla hysterisk. Att se Arnie fumla runt som en idiot efter leksaken får mig att gapskratta titt som tätt och både han och Sinbad snor hela showen rakt upp och ner. Utöver dem ser vi även James Belushi (som 8 år tidigare jobbade med Arnie i Red Heat) som korrumperad tomte, Rita Wilson som Arnie's fruga och Phil Hartman som den irriterande grannen som stöter på Arnie's fruga.

Även om filmen är barnslig, väldigt förutsägbar och klichéefylld så tycker jag ändå den är väldigt underhållande och sevärd. Så jag avslutar med att säga: PUT THAT COOKIE DOWN, NOW!

Insiderskämt is the shit.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0116705/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0