Futurama: Into The Wild Green Yonder

Mörka krafter, äldre än tiden själv, är ute efter att attackera och stoppa gryningen av en ny tid av grönska och det sista hoppet är Fry - som blir rekryterad för ett topphemligt uppdrag. Samtidigt blir Bender kär i en fembot - som dessvärre är gift med en robot maffiaboss - och Leela är på rymmen från lagen då hon gått med i en feministisk och militantisk naturaktivistgrupp. Kan detta vara slutet för Planet Express gruppen?

Fjärde filmen om Futurama-gänget var förvånansvärt riktigt bra. Och om jag inte misstar mig - eller behöver se om de tre första filmerna - så var det här den bästa av långfilmerna. Det blev många fnissningar som avlöstes med gapskratt i sann Futurama anda igenom filmen och jag blev helnöjd med den. Om nu någon behöver anledningar till varför jag tycker som jag gör så var det för att den var riktigt kul och skämten avlöste sig nästan hela tiden med varandra. Och så.

Recensioner av de tre första filmerna finner ni här, här och här. Mycket mer än så har jag inte att tillägga - gillar du Futurama, se filmen.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1054487/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0