Futurama: Bender's Big Score

Den första långfilmen med Futurama! Tack vare att en fjärde Futurama film är på gång så gör jag inte en trilogi-recension av de tre filmerna som finns ute redan. Så.. enjoy.

Professor Farnsworth blir lurad att skriva under ett kontrakt, som säger att han överlåter hela Planet Express till tre utomjordingar, efter att ha fått en massa spam på sin mail. I samma veva tankar Bender ner gratis porr, tror han.. vilket i själva verket är ett virus vilket gör att han måste göra allting som de tre utomjordingarna begär av honom.

Det låter inte ut att vara mycket av en story, men faktum är att jag har uteslutit en del för att inte spoila (som jag brukar göra när det är en lite knepig story, typ).

Jag gillar iaf den här första Futurama filmen. Jag såg den strax efter att den kom ut och gillade den även då. Den är vad man kan vänta sig av Futurama; snurrigt, roligt och ganska flammsigt. Storyn blir en bit in i filmen riktigt snurrig men nystas på ett snyggt sätt upp mot slutet. De som har lånat ut rösterna i serien har även lånat ut sina röster här och de gör det även bra här.

Gillar man Futurama serien lär man också gilla den här första filmen. Jag gillar den iaf och den gav mig ett antal rejäla gapskratt och en hel del fnissningar. Så, den..

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0471711/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0