Doghouse

Vince (Stephen Graham) tar sin skiljsmässa hårt. Han är deprimerad och har gått i bitar. Hans polare har emellertid inte tappat hoppet om honom och tar med honom på en supa-hårt-med-grabbarna-helg ute på landet. När de anländer till den lilla staden Moodley, mitt ute i ingenstans och där kvinnorna är tredubbla till antalet än män, upptäcker de till sin fasa att allting inte står rätt till; kvinnorna har blivit påverkade av ett virus som förvandlar dem till blodtörstiga manshatande vildar.

Brittisk humor kombinerat med zombieslask har jag som filmtittare erfarat är en bra kombination efter att ha manglat igenom Shaun Of The Dead otaliga gånger. Doghouse går smått i fotstegen på Shaun, även om det inte är lika kul så trycker Doghouse på med mer blod och gore än Shaun - vilket förnöjde alldeles lagomt i slutändan.

Det enda jag kan tänka mig att klaga på när det gäller Doghouse är troligtvis slutet som kändes lite som ett "meh!". Det hela slutar ganska tvärt och öppnar visserligen, kanske, dörrarna för en uppföljare, men kom igen.. bättre kunde de väl ha gjort det?

Utöver det billiga slutet gillade jag filmen rakt igenom och även om den kanske inte når upp till Shaun's höjder (vilken film gör det?) så är det mycket god underhållning för oss zombieälskare.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1023500/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0