Graveyard Shift

Den sen länge nedstängda textilfabriken i den lilla småstaden Gates Fall öppnas på nytt, men tack vare att fabriken har stått öde och tom länge har den börjat förfalla och har blivit hem till hundratals råttor. Efter att fabriken gått igång igen sätts ett team ihop för att städa ur fabrikens källare under 4de Juli firandet.. och det står snart klart för dem varför råttorna har gjort fabriken till sitt hem.

Tycka vad man vill om den här rätt cheesiga, klichéefyllda och förutsägbara skräckisen från 90, baserad på en novell av Stephen King - jag älskar den. Och det har jag alltid gjort sen jag såg den för en sisådär 14 - 15 år sedan. Effekterna är imponerande för att vara tidigt 90-tal och skådespelarna (däribland Brad Dourif, Stephen Macht och David Andrews) är kul att titta på - även om deras insatser är relativt cheesiga. Filmens stämning och atmosfär är nog filmens starkaste sidor, som är väldigt mörka och som ger en den där känslan av att någonting är fruktansvärt fel.

Jag struntar i om filmen är förutsägbar och klichéefylld. Den är underhållande, rätt blodig och avslutningen lämnar alltid mig med ett leende på läpparna. Och jag är alltid lika nöjd med filmen varje gång sluttexten rullar upp på skärmen.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0099697/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0