Final Destination 3

Studenten närmar sig och avgångsstudenterna på McKingley High är på ett nöjesfält för att roa sig. En av studenterna är Wendy Christensen (Mary Elizabeth Winstead) som strax innan berg-och-dalbanan ska dra igång får en syn där samtliga i tåget hon sitter i dör. Hon får panik och blir utslängd tillsammans med nästan alla de som satt i tåget.

Inte långt efter berättar pojkvännen till hennes bästa vän (som dog i olyckan) - Kevin Fischer (Ryan Merriman) - om explosionen ombord på Flight 180 sex år tidigare och han tror att det kan finnas liknelser mellan de två fallen. Wendy avfärdar hans teori som skitsnack, men när de överlevande börjar dö en efter en inser hon att Kevin kanske hade rätt...

Våld, blod och inte någon direkt jättespänning. Det är Final Destination 3, ungefär. Men jag personligen tycker att det är den bästa av de tre första filmerna då det faktiskt händer någonting nästan hela tiden i filmen.

Utöver Winstead (som var med i Live Free Or Die Hard) tror jag inte att jag har sett några av de andra skådisarna i någon annan film/serie.. vad jag kan komma på iaf. Vi ser hur som haver Winstead och Merriman i huvudrollerna, Amanda Crew som dryg fjortis och så hör vi Tony Todd som berg-och-dalbanans symbol (vilket är Djävulen), och Chelan Simmons och Crystal Lowe visar tuttarna. Effekterna är påkostade återigen, så när som på några halvusla CGI-effekter. Storyn håller sig bra och manuset är tack och lov händelserikt och filmen står inte still avsevärt långa perioder heller - vilket är ett plus.

Inledningen av filmen (när själva olyckan inträffar) är den snuskigaste av de tre första filmerna. Jag personligen tål inte berg-och-dalbanor och att sitta och titta på när helvetet brakar lös är - för mig - riktigt obehagligt. Filmens avslutning är också den bästa av de tre första filmernas avslutningar och lämnar mig som tittare med ett leende på läpparna.

Hur som helst, tredje filmen är bra och jag föredrar nog faktiskt den här före de två första filmerna - mycket tack vare att den faktiskt rör på sig nästintill hela tiden och att den har gott om gore. Det är emellertid inte en film jag vill rekommendera så där speciellt starkt, även om det är på gränsen.

http://www.imdb.com/title/tt0414982/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0