The Resurrection Of Michael Myers

Den här svenska fan-filmen om Michael Myers är något av det gräsligaste jag har sett på länge. Inte för att det är en fan-film eller för att den är från 87, utan för att skådespelarnas insatser är vedervärdiga, bild- och ljudkvalitén är ungefär som att hälla en burk salt i ögonen och få en stålborste i vardera öra och hela händelseförloppet är ganska osammanhängande.

Jag begrep inte riktigt storyn, men den är ungefär detta: en snubbe drar till jobbet för att piratkopiera en film i ett antal ex, efter att ha varit på bio och sett den första Halloween-filmen. Väl på jobbet slänger han en bunt affischer med titeln Alla Helgons Blodiga Natt (Halloween) och kort därpå får han oväntat besök av ett välbekant ansikte.

Sen flippar alltihop ur i en enda gröt av osammanhängande händelser. Speciellt kul är inte filmen heller (den är kategoriserad som skräck/komedi). Jag garvade till kanske två gånger under de 25 mintuer som filmen varade.. så speciellt imponerad är jag inte.

Jag läste för ett tag sen - någonstans - att filmen visades på lokal-tv någonstans i Sverige när den kom och var mer ett "kul-att-göra-projekt". 2004 släpptes emellertid den här filmen (och dess uppföljare från 89) ihop med en bunt andra svenska korta skräckfilmer i en dvdbox. Om bild- och ljudkvalitén var förbättrad på dvdreleasen har jag ingen aning om.

The Resurrection Of Michael Myers är en usel och oerhört gräslig film, men jag skulle tippa på att det nästan är ett måste för alla B-skräckfilmstittare i Sverige att ha den (och dess uppföljare) i samlingen.

http://www.imdb.com/title/tt0372494/

Kommentarer
Postat av: HA

Tvåan är betydligt bättre. Bara att få se Orup mördas är värt ansträngningen.

2009-09-17 @ 08:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0