The Resurrection Of Michael Myers Part 2

Del två är ungefär som första, fast bättre. Mycket bättre. Storyn är ungefär lika osammanhängande, men följer ungefär som så: en snubbe får ett epilepsianfall under en visning av Halloween och förs till sjukan. Samtidigt är det en halloween-fest i full gång någonstans i närheten. När en storm plötsligt slår till inträffar någonting mycket underligt: ur en Michael Myers mask kommer just Michael Myers. Underligheterna slutar inte där, utan två andra välkända ansikten dyker också upp efter en liten incident. Och mitt i alltihop står en kille som bara försöker överleva alltsammans.

Skillnaden på den första och den andra filmen är att tvåan är faktiskt riktigt underhållande. Skratta fick jag göra och gore-effekterna var relativt snyggt gjorda för att vara ultralågbudgetfilm of doom. Att Orup får skallen avvriden är givetvis ett stort plus - som också fick mig att skratta högt.

Ljud och bild var givetvis som den första filmens och följde salt- och stålborsteprincipen - fast snäppet värre bitvis. Emellanåt satt jag och funderade på vad de sa i filmen egentligen då jag bara hörde ett ihåligt ljud och en massa oljud kring det.

Men, helt ärligt.. bortser jag från att det är en ultralågbudgetfilm, osammanhängande manus och värdelös ljud- och bildkvalité, så är det en höjdarfilm. Hade ettan varit som den här hade jag säkerligen gillat den, men jag föredrar helt klart tvåan framför ettan. Kommer ni över den här, se den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0168147/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0