Sleepwalker

Ulrik Hansson är en medelålders arkitekt som lever i en trygg tillvaro i en svensk villaförort tillsammans med sin hustru Monika och deras två yngre barn och får påhälsning av deras vuxna dotter Saga med jämna mellanrum. De ska snart flytta till en villa de köpt och renoverat. Allt är frid och fröjd... tills en morgon då Ulrik vaknar upp i en pöl av blod och upptäcker att hela hans familj är spårlöst försvunna. Vad har egentligen hänt?

Svensk film är i regel skräp, halvdant eller bara ok. Men sen finns guldkornen också. I mitt tycke är Sleepwalker en av dem. Filmen är givetvis inte felfri, utan innehåller lite halvtaskigt skådespeleri och en del hål här och där som inte fylls i ordentligt, men filmen är stundtals spännande och storyn utvecklas lite allt eftersom och man vet inte riktigt vart den ska ta vägen förrens i slutsekvenserna.

Jag tänker inte skriva så mycket mer om Sleepwalker då jag tycker att man gott kan ta och se den om man vill veta mer om den. Jag har sett den två gånger nu och fler kommer det definitivt att bli.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0228871/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0