Man-Thing

Kyle Williams trodde att den posteringen som sheriff i den sömniga lilla hålan Bywaters skulle bli exakt den förändringen han behövde. Men den lugna staden är inte vad den verkar. Medans han undersöker en serie ovanligt våldsamma mord, upptäcker Kyle att byborna döljer en fasansfull hemlighet.

Enligt fodralet och inledningen är filmen baserad på en Marvel seriebok - huruvida detta stämmer vet jag inte. Men egentligen spelar inte det så stor roll då filmen faktiskt är en riktigt hygglig B-skräckis med jävligt schyssta effekter och skådespelare för att vara en film som man troligtvis skulle sett på Sci Fi Channel (eller en rip från den kanalen).

När jag slog mig ner för att se filmen räknade jag kallt med en halvdan film som troligtvis skulle vara helt ok, inget mer. Men filmen överaskade mig rätt rejält med både effekter och skådespelare (som jag för övrigt aldrig sett förr). Storyn är det inget fel på, men händelseförloppet kunde lätt ha varit mer intensivt - även om det inträffar en hel del grejer bitvis.

Man-Thing överaskade mig som sagt rejält och de som gillar den här typen av skräckfilm (monsterskräck) kanske ska ta och slänga ett öga över den. För er andra som föredrar annat, leta vidare.

Mycket sevärd, men inte tillräckligt stark för en rekommendation då jag tycker händelseförloppet kunde rört lite mer på sig.

http://www.imdb.com/title/tt0290747/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0