Anger Management

Under en affärsresa blir sekreteraren Dave Buznik felaktigt anklagad för att hota en flygvärdinna och blir dömd till att gå i en terapigrupp för de med tempramentssvårigheter. Efter flera incidenter blir Dave's straff förlängt till att bli utredd av gruppens psykolog - Dr. Buddy Rydell. Allt eftersom behandlingen fortgår, desto mer förändras Dave's liv och han märker också att Buddy verkar vara en komplett galning.

Jag såg faktiskt den här filmen på bio när den hade premiär i Sverige för sisodär 6 år sedan och såg den återigen på tv något år senare. Vad jag tyckte om den då minns jag inte så noga, men nu när jag återigen har sett den måste jag faktiskt säga att jag tycker den är riktigt kul.

Största anledningen är troligtvis Jack Nicholson som den komplett galne hjärnskrynklaren som fick mig att gapskratta ett antal gånger. Och Adam Sandler är smårolig som den nedtryckte och tillbakadragne Dave. Samspelet mellan dessa två herrar är ren underhållning i mina ögon. Visserligen är de övriga skådespelarna bra också, men Nicholson och Sandler stjäl hela showen. Woody Harrelson (Natural Born Killers) skymtar förbi snabbt som transvestit och vakt och som Dave's flickvän ser vi Marisa Tomei. En rolig faktagrej är att Marisa Tomei's första roll var i The Toxic Avenger, vilket jag högst personligen tycker är lite halvfränt.

Bakom filmen ligger Peter Segal - som tidigare gjorde Nutty Professor II: The Klumps och Naked Gun 33 1/3: The Final Insult och senare 50 First Dates, samt remaken på The Longest Yard (båda två med Adam Sandler i en av huvudrollerna). Halvintressant fakta, typ.

Jag personligen tycker att Anger Management är en riktigt kul film. Jag kommer säkerligen att se om den fler gånger.. nu när jag minns att den är rolig och underhållande.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0305224/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0