The Dentist 2

Den psykotiske tandläkaren Dr. Alan Feinstone har lyckats fly från mentalsjukhuset han blev inlåst på efter händelserna i den första filmen. Han beger sig till den lilla staden Paradise under sin nya falska identitet - Dr. Lawrence Caine - för att försöka återuppta sitt gamla normala liv - och tar över den lokala tandläkarmottagningen efter att ha gjort sig av med den gamla tandläkaren. Allt verkar ordna sig för Dr. Feinstone/Caine.. tills den dagen då han ser sin nya kärlek i armarna på en annan man och ganska snart slår det återigen slint för honom...

Den första filmen har jag sett otaliga gånger och kan den ganska väl i huvudet. Den andra filmen däremot har jag bara sett en gång innan och jag kom bara ihåg att den var betydligt våldsammare än den första filmen. Men att det var en ren jävla grisfest i sann Yuzna anda hade jag inget som helst minne av. Här bjuds vi på diverse olika rent av motbjudande tortyrsekvenser och ett rejält övervåld som får den första filmen att blekna bort. Den andra filmen är även betydligt mer psykotisk än den första och innehåller en nypa ytterst svart humor - vilket fick åtminstone mig att flina till ett par gånger.

Corbin Bernsen gestaltar återigen den vansinnige Dr. Feinstone - och gör återigen ett råbra jobb. Linda Hoffman är också tillbaka ifrån den första filmen som Dr. Feinstone's ex-hustru, Brooke. Vi skymtar även förbi Clint Howard i en snabb biroll.

Hur som helst så tycker jag ändå att The Dentist 2 är bra och ligger i samma klass som den första - även om det är lite av en annan typ av skräckfilm.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0161492/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0