How To Be A Serial Killer

Jag är mållös. How To Be A Serial Killer är ett stort jävla FAIL. Gör om, gör rätt för fan. Den är tydligen kategoriserad som komedi/skräck, men problemet med den är att den är varken speciellt rolig (jag flabbade till i två sekvenser) eller läskig överhuvudtaget. Visst, folk blir mördade till höger och vänster - men filmen är inte läskig. Gör om, gör rätt.

Filmen handlar hur som helst om videobutiksbiträdet Bart. En vanlig loser som hela tiden får skit slängt i ansiktet av griniga kunder. Bart's liv förändras dock tvärt när han möter Mike. Mike lär Bart allt om hur en seriemördare ska bete sig - och inte torska för sina handlingar.

Filmen är uppbyggd delvis som en mokumentär (en fiktiv dokumentär) och delvis en spelfilm. Problemet är att filmen blir mest virrig och man slängs hela tiden fram och tillbaka mellan mokumentären och spelfilmen, vilket blir otroligt sulligt efter ett tag. Gör om, gör rätt - igen.

Skådespelarna är väl rätt ok, men ser mer plågade ut än roade av att vara med i det här skräpet. Effekterna är ganska få, men ser rätt ok ut de få gånger man får se dem. Manuset har jag i princip redan varit inne på.

Luke Ricci - regissören, producenten och manusförfattaren till det här skräpet - borde se sig om efter ett nytt arbete tycker jag. Ett bra jobb för honom hade kanske varit diskare på en skabbig restaurang någonstans i de södra delarna av Europa.

http://www.imdb.com/title/tt1038971/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0