The Terminator

Vad finns det egentligen att säga om The Terminator som inte redan har sagts? Det är en odödlig klassiker som står sig riktigt bra än idag och jag skulle tro att de flesta har redan hunnit avnjuta den. Och att de flesta redan kan storyn innan och utan.. men vi kör en snabb återblick.

I framtiden råder det krig mellan människa och maskin. I ett desperat försök att vända krigets utgång skickar maskinerna tillbaka en krigare - en Cyberdyne system model 101, en T800 cyborg - i tiden för att förinta människornas ledare, John Connor, innan han blivit född genom att döda dennes moder, Sarah Connor. Människorna skickar också en krigare, Kyle Reese, tillbaka i tiden för att försvara Sarah.

Så vad finns det att säga egentligen? Ingenting, som inte redan har sagts iaf. Alla skådespelarinsatser är klockrena, effekterna är grymt imponerande för att vara från mitten av 80-talet och storyn är suverän. Vi får inte heller glömma att efter The Terminator drällde det ut en del B-rullar som försökte sig på ungefär samma koncept, exempelvis Cyborg filmerna och Class Of 1999.

Jag har inte så mycket att säga om The Terminator om jag ska vara ärlig. Filmen ligger nära mitt hjärta och jag kommer att se om den många, många gånger till innan jag tröttnat på den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0088247/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0