Deep Rising

Mitt på det Kinesiska Havet, under ett kraftigt oväder, är en gammal torpedbåt på väg mot okänd destination. Ombord finns ägaren och kaptenen Finnegan och hans besättning, samt den mystiske Hanover och hans våldsbenägna liga av legosoldater. Hanover har planerat att borda och råna Argonautica, världens modernaste lyxkryssare, men när de äntligen når fram är det ett spökskepp de hittar. Spår visar att någon - eller något - har utsatt skeppet för brutala attacker, däcken är täckta av blod och luften är tjock av bedövande tystnad. Och det dröjer inte länge förrän de upptäcker att de inte är ensamma ombord...

Innan Stephen Sommers gjorde The Mummy, The Mummy Returns, Van Helsing och G.I. Joe: The Rise Of Cobra gjorde han Deep Rising - som är en riktigt bra film. Den blandar sci-fi med skräck och action (samt en nypa humor) och påminner smått om Aliens - fast ombord på en båt på jorden, typ.

Treat Williams (The Substitute 2 - 4), Famke Janssen (GoldenEye, X-Men trilogin), Anthony Heald (A Time To Kill), Kevin J. O'Connor (The Mummy, Van Helsing), Wes Studi (Heat), Derrick O' Connor (End Of Days, Unrest), Jason Flemyng (Lock, Stock And Two Smoking Barrels, Bruiser, From Hell), Cliff Curtis (Live Free Or Die Hard), Clifton Powell (Menace II Society, Next Friday), Trevor Goddard (Men Of War, Mortal Kombat), Djimon Hounsou (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle Of Life), Una Damon (Deep Impact) och Clint Curtis (Pariah) är några av de ansikten vi får se framför kameran - och de gör ett bra jobb.

Effekterna är spektakulära för att vara en B-rulle från 98 - även om det är uppenbara CGI-effekter. Tempot i filmen är lite småtrögt till en början, men tvärvänder ganska snabbt efter att legosoldaterna har anlänt till skeppet och efter det vräker de på med gore, våld, ett jävla tempo och ganska hög spänning resten av filmen.

Jag tror inte jag förvånar någon när jag säger att jag gillar den här filmen starkt och att jag har sett den ett otaliga gånger. Och jag kommer definitivt att se om den ännu fler.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0118956/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0