House On Haunted Hill (1999)

Remake av en klassiker från 59.

När miljadären Price's hustru fyller år vill hon att födelsedagsfesten ska inträffa på ett ökänt mentalsjukhus där det utbröt en kraftig brand 1931 vilket resulterade i att nästan alla i sjukhuset dog.

När väl festen ska börja dyker 4 stycken främlingar upp. Price har ett antal checkar med en miljon dollar på varje som delas ut till gästerna, på ett villkor: att de överlever natten inne i huset. Det som börjar som ett skämt som ska skrämma skiten ur de som är inne i huset övergår till blodigt allvar då huset plötsligt tar över festen och personerna inne i huset börjar minska i antal.

Jag hade inte sett den här filmen förr och är därmed efter, som i vanlig ordning. Folk hade pratat med mig om den här filmen förr och jag stod mest som ett frågetecken och fattade inte vad de yrade om. Nu har jag sett den hur som helst.

Mitt tycke är att det är en medelmåttig skräckis med ett par blodiga tillfällen. Man ser ganska fort att filmen är från slutet av 90-talet, både på filmningen, storyn och effekterna.

Skådespelarna är bra och ganska sevärda, men ingenting jag lyfter till skyarna. Effekterna är givetvis bra. Manuset hade kunnat varit lite snabbare, då händelseförloppet är småsegt och det börjar inte röra på sig förrens efter ungefär halva filmen.

Den här filmen är en sån där film man tittar på en vardagskväll då man har tråkigt. Det finns bättre, men det finns definitivt sämre filmer.

http://www.imdb.com/title/tt0185371/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0