The Onion Movie

Och så ytterligare en Movie-film. Jag citerar från IMDB: Originally filmed in late 2003, this was subsequently shelved for many years and never released theatrically (allegedly after poor test screening). Finally released directly to DVD in June 2008. Även känd som News Movie.

Vi tittar på Onion News, America's Finest News Source, med Dana Dobbs, korrespondenten Kip Kendall och prisbelönade nyhetsankaret Norm Archer. Utöver nyheterna får vi även se programmets reklam, en del kommentarer om filmen allt eftersom den fortskrider och en terroristträningsvideo.

Men bakom kulisserna håller Onion New's ägare, Global Tetrahedron, på att smyga in reklam om sina andra produkter under Norm's nyhetssändningar. Norm tycker inte om det, speciellt inte när en leksakspingvin vaggar över hans bord och gör reklam för Global Tetrahedron's kommande film Cockpuncher, där Steven Seagal har huvudrollen.

Filmen har egentligen ingen direkt story, utan är i princip enbart uppbyggd på sketcher som, faktiskt, är riktigt roliga (iaf de flesta av dem). Storyn i filmen ser vi väldigt lite av och dyker upp lite då och då genom filmen.

Hur som helst är filmen riktigt kul och många av sketcherna fick mig att gapskratta. Varför filmen inte släpptes 2003 förstår jag inte riktigt. De som såg filmen i testscreeningarna hade säkerligen lika mycket humor som en torr avakado. Tror jag.

De skådespelare som är med (och de är många) är mestadels roliga och gör bra ifrån sig. Vi ser bland annat Brendan Fletcher (Freddy Vs. Jason) skymta förbi i en roll som hiphopar-imiterande nörd som blir tagen för att vara svart (även om han är i princip kritvit) och Steven Seagal som Cockpuncher. Några fler namn orkar jag inte kolla upp.

Jag gillade den iaf och föredrar den här waaaay mer än den urusla dyngfilmen Date Movie.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0392878/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0