Sounds Of Silence

Svensk skräck från 1989, där alla talar engelska.

När styvpappan/pojkvännen Peter Mitchell får reda på att han har ärvt ett stort hus i Sverige beger sig han, hans flickvän Sarah Richards och hennes döv-stumme son Dennis iväg ifrån Los Angeles till Sverige för att titta på det ärvda huset.

Men inte allt för långt efter deras ankomst börjar Dennis att se och uppleva underliga saker. Han får kontakt med en pojke vid namn Bill som håller till i ett gammalt barnhem som brann för många år sedan, vilket resulterade i att alla barnen som bodde där dog.

Dennis försöker att få ihop alla pusselbitar och lösa mysteriet med det utbrända barnhemmet, Bill och de övriga barnen och vem, eller vilka, som var ansvarig/ansvariga för branden.

Gäsp. Är filmen redan slut? Jaha ja. Ja.. ööh.. filmen är skittråkig. Den påminde mig ständigt om den usla spanska skräckfilmen El Orfanato och det skulle inte förvåna mig mycket om de har fått inspiration till den dyngfilmen av den här dyngfilmen.

Skådespelarna dög väl, men jag störde mig mest på Dennis Castillo som spelade den döv-stumme Dennis. Dels för att han såg ut som ett jävla tard och delvis för att han betedde sig som ett. Suck..

Effekterna var.. nej. Varför går jag ens in på dem? De existerar knappt. Och de få "effekter" som är med är bara dåligt gjorda. Suck.. igen.

Storyn var tam, tråkig, kacklig och gjorde mig mest sömnig. Det enda i storyn som var intressant var slutsekvenserna då det visades lite skelett på en kyrkogård. Yay! Annars var storyn och händelseförloppet bara dödstråkigt att titta på. Snark.. och suck, igen.

Jag vet ärligt talat inte om jag vill kategorisera den här som skräck.. eller ens rysare. Mer ett dyngtråkigt drama, som ska föreställa skräck. Men jag trycker in skiten i skräck-facket så blir säkert det jättebra.

Sammanfattningsvis, håll er ifrån den här filmen. Fastän den kan verka intressant då det är en "ultra rare" svensk skräckfilm från 1989 som är nästintill omöjlig att få tag på. Den är inte värd letandet någonstans.

http://www.imdb.com/title/tt0149016/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0