Sleepaway Camp

Klassisk slasher-film från 83 som fick två uppföljare och en omtalad fjärde film, som aldrig blev till. En femte film har släppts, regisserad av samma snubbe som gjorde den här. En sjätte film är också på gång, även den gjord av samma snubbe.

Efter att hennes familj blivit dödade i en båtolycka blir Angela placerad hos sin snuskigt rika faster Martha. 8 år efter olyckan skickas Angela och hennes kusin Ricky till sommarlägret Camp Arawak. Men kort efter deras ankomst börjar mystiska och våldsamma olyckor att inträffa och snart börjar camparantalet att minska drastiskt. Frågan är, vem är det som orsakar olyckorna?

Jag såg den här filmen för ett par år sedan (och sedan andra och tredje filmen) och jag hade väldigt svårt för den här. Varför begriper jag faktiskt inte. Den här gången när jag tittade på den tyckte jag att den var riktigt bra, fastän några scener var överspelade och löjligt framförda.

Skådespelarna var som i vilken annan slasherfilm som helst. Effekterna var halvdana, men fungerar då de har koncentrerat sig lite mer på storyn än att visa litervis med blod och kroppsdelar som blir avhuggna. Storyn är väldigt genomtänkt och slutet ger en riktig twist och smäll på truten för dom som inte har sett den här innan.

Jag är nöjd med att jag har sett den här filmen igen. Den var betydligt bättre än vad jag mindes den och jag kommer säkerligen att se om den fler gånger.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0086320/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0