Sleepaway Camp IV: The Survivor

Den fjärde delen i Sleepaway Camp serien är egentligen ingen film. Eller rättare sagt: den finns inte.

Storyn skulle ha varit följande: en ung kvinna, som kan vara Angela eller inte, åker till platsen där alla mord har inträffat och blir nästan våldtagen. Strax därpå börjar morden.

Den fjärde delen påbörjades 1992 och skulle koppla samman samtliga filmer i serien, men bara några dagar in i produktionen stängdes den ner tack vare att filmbolaget som hade hand om produktionen, Double Helix Films, gick i konkurs och samtliga av deras produktioner stängdes ner. 10 år senare, 2002, släpptes Sleepaway Camp Survival Kit, där de tryckt in trilogin samt det existerande materialet för den fjärde "filmen" på en exklusiv extradisk.

Ärligt talat tror jag faktiskt världen hade klarat sig, och klarar sig, väldigt bra utan den här filmen. Av att dömma av det lilla materialet som finns att se av den här "filmen" så är inte skådespelarna bra någonstans och storyn verkar bara korkad. Mycket mer än så kan jag faktiskt inte säga, då "filmen" egentligen är typ 7 minuter lång men varje scen är omtagen typ 2347 gånger så speltiden på alla klipp (som ligger lite hullerombuller) ligger strax ovanför halvtimmen.

De släppte tydligen också en usel trailer för filmen, där klipp ifrån de tre tidigare filmerna samt det sketna materialet de hann spela in medverkar.

Det här är endast för die-hard-fans av Sleepaway Camp serien som bara måste ha och se allting som har med Sleepaway Camp att göra. Jag personligen tyckte att det var rätt kul att se klippen och så, då jag länge varit nyfiken på den här "filmen".. men jag kommer troligtvis aldrig mer titta på dem.

http://www.imdb.com/title/tt0303058/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0