Outpost

Ytterligare en Ray Stevenson (Punisher i nya Punisher filmen) film.

I ett krigshärjat Östeuropa blir en grupp legosoldater, ledda av den tystlåtne men hårde DC (Stevenson), anlitade för ett till synes enkelt 48 timmarsuppdrag; de ska skydda en mystisk affärsman vid namn Hunt (Julian Wadham) på hans resa in i ingenmansland till en övergiven militärbunker, där de ska säkra bunkern och området runt om och sedan hålla positionen tills Hunt är klar.

Väl inne i bunkern upptäcker de att bunkern är en gravplats för många hemligheter och kort efter deras ankomst märker de att de inte är ensamma på denna ödsliga plats. Ur mörkret kommer en fiende inte ens de har mött förr, men frågan är: hur dödar man någonting som redan har dött?

Jag vet inte riktigt varför jag införskaffade den här filmen. Troligtvis var det bilderna ur filmen som fångade mitt intresse, att Stevenson var med i den hade jag ingen aning om förrens jag satt igång filmen och Ray kom in i bild. Hur som helst, filmen är riktigt bra.

Storyn går i ganska lagomt tempo för att bygga upp stämningen och de sista 30 minutrarna brakar på i ett ganska högt tempo. Skådespelarna, som var väldigt blandade ursprungsmässigt, var riktigt bra. Effekterna var också bra.

Filmen påminde mig en del om Dog Soldiers faktiskt. En grupp soldater sticker till en ödslig plats och måste där slåss för sina liv. Typ. Precis som i Dog Soldiers måste soldaterna samarbeta för att överleva, vilket bygger upp en del av stämningen i filmen. Dessvärre har filmen ett par klichéegrejer i sig vilket kan gör det hela förutsägbart en bit in i filmen.

Jag måste iaf säga att Outpost är en schysst skräck/actionrulle som dels går sin egna väg, men som samtidigt följer klichéestigen, tyvärr.

Även om filmen hade några få brister, så tycker jag att den bör...

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0892899/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0