Alien Raiders

Det är strax innan stängningsdags i den lokala mataffären Hastings Supermarket i den lilla idyliska staden Buck Lake, Arizona. Men de normalt monotona uppgifterna inför stängningen bryts tvärt då en grupp maskerade och tungt beväpnade personer stormar den lilla affären. Minutrarna som följer dödas flera av kunderna och de anställda och de resterande hålls som gisslan.

Gisslantagarna verkar till en början vara rånare eller terrorister, men visar sig vara en grupp forskare som har upptäckt och spårat en utomjordisk organism till just den här affären och de är bestämda att leta reda på vilka av de i gisslan som är infekterade och stoppa invasionen till vilket pris som helst.

Jag hade sett fodralet på den här filmen hos den lokala videobutiken ett par gånger och jag tyckte den verkade intressant. Jag blev senare rekommenderad den av min vän O som sa att den var förvånansvärt bra för att vara en B-film. Nu vet vi ju alla att B-film rockar (emellanåt iaf), men ändå..

Jag måste hålla med O. Den var förvånansvärt bra. Skådespelarna och effekterna var faktiskt riktigt bra, för att vara en lågbudget/B-film. Slutet var ren kärlek också och fick mig att jubla i soffan. Manuset var bra, även om det blev lite segt en liten bit in i filmen tills det att man fick se den första infekterade. Om man bortser ifrån det var det bara en liten grej jag störde mig på i filmen, och det var att kameran började skaka när det började hända grejer. Visserligen slängde de inte med den som en jävla jojjo (vilket har blivit rätt populärt i filmvärlden på senare år), så det sumpar iaf inte filmen totalt.

Kategoriseringen är halvknepig på den här filmen med. Den börjar som en sci-fi thriller för TV och fortsätter så en bra bit in i filmen.. och tvärvänder helt plötsligt och blir en lite underlig blandning mellan sci-fi skräck och thriller.

Gillar man B-film med bra effekter, skådespelare och ett manus som är bra till större delen så gillar man nog det här. Jag blev som sagt förvånad.. och är rejält nöjd över det.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0996979/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0