Return Of The Aliens: The Deadly Spawn

The film's original title was "The Deadly Spawn". However, distributors wanted to cash-in on the rumor that there was going to be a sequel to Alien (1979). Därav titeln, antar jag. Vad anbelangar coverbilden så har jag inte orkat rota fram ett originalcover, så ett cover med den alternativa titeln The Deadly Spawn (som min release hette) får duga. Den här filmen har fått en fristående uppföljare också.

En meteor slår ner strax utanför en liten sömnig småstad, men meteoren innehåller någonting som inte är av den här världen.. och de är hungriga. Efter att ha fått sig en aptitretare tar sig de utomjordiska varelserna sig in i en källare och snart minskar de som bor där i antal.

Det är upp till fyra ungdomar och en pojke, som har stort intresse för skräckfilmer, att ta itu med det utomjordiska problemet.. för att rädda mänskligheten.

Vad ska man säga? Det här är något av det mest cheesiga jag har sett. Men samtidigt som det är riktigt cheesigt, så är det fruktansvärt välgjort med riktigt schyssta effekter.. och de snålar verkligen inte med dem. Skådespelarna, som jag aldrig varken hört talas om eller sett förr, var imponerande bra och betedde sig inte som en bunt inkompetenta idioter som inte vet vad skådespela innebär. Storyn är självklart en ursäkt för att visa blod som (bokstavligt talat) sprutar åt alla håll.

Den här filmen bevisar, som en del andra fina cheese-filmer gjort och gör, att bara för att budgeten är liten innebär det inte automatiskt att filmen är kass eller dåligt gjord. Det handlar nog mest om att ha de rätta personerna både framför och bakom kameran. Vilket den här filmen har haft.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0087998/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0