Date Movie

Snark.

Julia Jones är olycklig. Hon är överviktig, hon spenderar i princip all sin tid på sin fars café som servitris och tror att hon för alltid kommer att vara ensam. Fram tills det att hon träffar Grant Funkyerdoder, som hon faller för direkt.

Deras bröllop står vid dörren, men innan de gifter sig måste de träffa varandras föräldrar och även klara av en kris som uppstår tack vare Grants best-man Andy (som för övrigt är en het brud).

Vilket skräp. Jag flinade till exakt 8 gånger och skrattade inte en enda under hela filmens ca 85 minuter långa speltid. Det räcker inte för att jag ska tycka en komedi är bra.

Storyn är vek i alla kanter och brakar ihop efter bara en liten stund in i filmen och den resterande speltiden känns mest som utfyllnad för att få ihop en "film". Skämten är tama, återanvända i många filmer och flera av skämten drar de ut på vilket bara irriterar.

Alyson Hannigan (American Pie 1 - 3) är het, men irriterande, som vanligt. Adam Campbell (Epic Movie) är mest irriterande. Tony Cox (Retribution, Epic Movie, Disaster Movie) är inte speciellt rolig. Ja, inte ens Eddie Griffin (Undercover Brother, Scary Movie 3), som brukar vara skojig, lyckas rädda det här skräpet.

När jag tittar på en komedi förväntar jag mig att jag ska få skratta och inte sitta och sucka djupt vid varje "ansträngning" som ska föreställa ett skämt. Suck...

http://www.imdb.com/title/tt0466342/

Kommentarer
Postat av: HA

Jag ba "2006 års sämsta film" och du ba "aaa den ska jag se".

2009-01-30 @ 10:27:33
URL: http://glob.heltperfekt.com
Postat av: Vahetere...orka?

Ja. Klart. Du känner väl mig?

2009-01-30 @ 11:28:54
URL: http://vahetereorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0