Zombie Island Massacre

Troma release som är mest känd för att blåsa tittaren på titeln.

En grupp turister åker iväg på en guidad tur på en Karibisk ö för att få se en lokal voodoo ritual. Strax efter finner de att de är strandsatta på ön och kort därpå börjar de en efter en att bli dödade av okända gärningsmän.

Jag visste redan innan jag slog igång filmen att jag hade en riktig grade-z kalkon framför mig, utan zombies och usla skådespelare. Hur som helst slog jag motvilligt igång filmen och tittade faktiskt otroligt nog klart på den.

Till en början verkade filmen vara en halvdan cheese-rulle som skulle duga att fördriva tiden med, men ack så fel jag hade. En liten stund in i filmen började stänga-av-fingret att klia rejält och efter ungefär halva filmen blir det ännu värre. Och slutet var något av det mest töntiga jag har sett på länge.

Skådespelarna var rätt ok till en början, men tvärvände när det var ca 30 min kvar av.. filmen. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det hela, men jag har sett bättre skådespelarinsatser i t ex Björnes Magasin. Effekterna var halvok. Jag räknade aldrig med att få se hyperbra effekter, så jag brydde mig inte så noga i hur de såg ut. De var hur som helst halvok. Storyn var ganska tråkig och på slutet dyker en urlöjlig twist, som sabbar filmen ännu mer (hur nu de lyckats med det).

Varför de valt den här titeln förstår jag inte. Den är vilseledande och gör bara tittaren förbannad, då titeln innehåller "zombie" så räknar man ju säkerligen med att filmen ska innehålla zombies (detta är förutsatt att man inte har läst på om filmen).

Nu förstår jag iaf bättre varför så många sågat den här skitfilmen. Jag vill tillägga att det finns bara två goda anledningar till att se den här filmen och de hänger från Rita Jenrette's bröst.

http://www.imdb.com/title/tt0088454/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0