A Perfect World

Clint Eastwood film där Clintan inte har den största rollen.

Efter att ha lyckats fly kidnappar de två rymlingarna Robert 'Butch' Hayes (Kevin Costner) och Terry Pugh (Keith Szarabajka) den lilla pojken Phillip Perry (T.J. Lowther) och beger sig iväg mot gränsen till Alaska. Men allt eftersom resan fortskrider upptäcker Butch och Phillip att de har en hel del gemensamt.

Samtidigt har de Texas Rangern 'Red' Garnett (Eastwood), kriminalpsykologen Sally Gerber (Laura Dem) och deras kollegor efter sig.

Jag såg den här filmen för första gången för många år sedan när den gick på TV4. Jag hade förknippat Clint Eastwood med blytung action, rappa repliker och ett högt tempo. Givetvis blev jag grymt besviken på den här filmen då det egentligen inte händer så mycket som jag ville att det skulle. Men...

Nu, många år efter första gången jag såg den här filmen, så säger jag det motsatta. Det händer väldigt mycket, men det är inte actionrelaterat. Det här är ett starkt drama där Kevin Costner och T.J. Lowther snor i princip hela showen. Clintan får snällt stå brevid och aktera i bakgrunden.

Filmen har en väldigt allvarlig ton i sig men samtidigt så slängs det in en hel del humor till och från. Givetvis är det också ett riktigt snyft-slut på filmen och de känsliga gråter troligtvis krokodilfloder de sista 5 minutrarna.

A Perfect World är hur som haver ett riktigt bra drama, med en del komik.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0107808/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0