Unrest

Skrik inte.. du väcker de döda.

Alison Blanchard (Corri English) har flyttat in i ett rum på sjukhuset för att hon ska plugga till obdusent. Men redan första dagen märker hon att något är fel. Kroppen hon och hennes grupp ska obdusera är okänd och har stora skärsår över hela kroppen. När fästmön till en av killarna i gruppen dör under mystiska omständigheter står det klart för Alison att både hennes eget och andras liv står på spel.. dvs dom som har varit i kontakt med kroppen.

Ska jag vara ärlig så trodde jag inte speciellt starkt på den här filmen. Jag hade sett fodralet i hyllan på den lokala videobutiken där jag bor flertalet gånger men aldrig brytt mig i den. Men nu har jag sett den och jag är imponerad.. den var bra.

Filmen underhöll mig och höll kvar mitt intresse genom hela filmen. Direkt tråkig blev den aldrig, vad jag märkte iaf. Men samtidigt som jag gillade den, så tyckte jag att den följde ett väldigt vanligt tema i dagens läge. Dessutom hade den en del klichéer och förutsägbara scener.

Skådespelarna var bra och kändes inte som en grupp idioter som spelade över stup i ett. Effekterna var i samma stuk som de flesta andra skräckfilmer som inte är av lågbudget-produktion. Storyn är bra och snyggt genomförd, men som sagt.. klichéer och förutsägbara scener.

Mer än så har jag inte att skriva. Mycket nöje.

http://www.imdb.com/title/tt0453533/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0