The Happening

Det händer...

När flertalet människor till en början beter sig förvirrat och sedan tar sitt liv mitt i Central Park, New York, utfärdas ett rikslarm om att det kan röra sig om ett terroristanfall. Men när samma sak händer i flertalet andra stora, och även mindre, städer i norra USA står det klart för människorna att det kanske inte alls handlar om ett terroristanfall... utan något betydligt farligare.

Genom filmen får vi följa en grupp människor, och deras kamp om överlevnad mot det ostoppbara.

Jag hade läst en hel del recensioner kring den här filmen innan jag såg den, och jag hade inga direkt stora förhoppningar på den om jag ska vara ärlig.. men jag blev faktiskt glatt överaskad över att den inte var helt urusel, men grymt bizarr.

Det största problemet jag tror folk har med den här filmen är att de tänker för mycket när de tittar på den. Och de ställer troligtvis många frågor så som "Varför..?". Ska man se den här filmen ska man helst koppla ifrån alla frågor, stänga av större delen av hjärnan och bara njuta av showen.

Till en början dök det upp en del frågor hos mig också, men allt eftersom filmen fortskred så lutade jag mig tillbaka och bara njöt av det filmen hade att erbjuda. Det här är en underhållningsfilm, inget annat. Dessutom är den faktiskt lite våldsam till och från, vilket jag blev riktigt förvånad över.

Allt som allt gillade jag den här filmen, även om den hade sina brister så underhöll den mig.. vilket är typ, poängen med en film.

http://www.imdb.com/title/tt0949731/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0