Reeker

Och nu ska vi tillbaka till skräckfilmerna igen.

En grupp ungdomar är på väg till en ravefest som går under namnet Area 52. Mitt ute i öknen visar en av ungdomarna de andra hans bagage; en massa ecstacy-tabletter som heter killEr. De vänder bilen och åker tillbaka till ett fik som de stannade på tidigare.. men något är fel.

Bränsleledningen har blivit avskuren på deras bil och de blir strandsatta vid fiket. Inne på fiket är det helt tomt. De får inte in någonting alls på tvn eller radion. Snart bryter mörkret in och en underlig man med ett dåligt minne dyker upp. Kort därefter börjar mystiska saker att hända.. och snart börjar personerna vid fiket att försvinna.. en efter en.

Den här, något, udda skräckfilmen intresserade mig när jag såg fodralet inne på den lokala videofilmsbutiken där jag bor. Fodralet föreställer en gasmask, där det rinner blod ur filtret. Jag tittade noga på fodralet och läste självfallet om filmen.

Kort därpå införskaffade jag mig den, och tittade på den, detta var ca 3 år sen. Och för bara någon vecka sen såg jag att det kommit en uppföljare på den här filmen (som kommer bli nästa recension, just det), så jag bestämde mig att återigen se den.

En sak som är lite lustig med den här filmen är att den påminner lite om ett par andra filmer.. iaf mot slutet.

Men iaf så är Reeker en bra skräckfilm. Den är inte speciellt läskig, men den innehåller trevliga effekter och en fin liten twist på slutet som fick mig att flina till både första och andra gången jag såg den.

Skådespelarna är bra och jag blev lite förvånad när jag såg på IMDB att Arielle Kebbel var med. Hon var med i American Pie Presents Band Camp också.. fast den filmen kom senare.

En sak som är lite synd med den här filmen är att den börjar med en riktigt stark startscen.. men efter det blir det lite väl mycket prat och lite väl lite verkstad så att säga i ca 30 minuter. Tack och lov sullade inte filmmakarna bort den här fina idéen, utan fortsatte i samma spår efter ungefär halva filmen.

Ja.. den som gillar en lite udda skräckis med en fin liten twist på slutet gillar nog den här.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0393635/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0