Prom Night

Ja, nu ska vi till 80-talet igen och ytterligare en klassiker.

Fyra ungar, Kelly, Jude, Wendy och Nick, leker en lek som heter (antar jag) "The Killer Is Coming". När Robin, som är två år yngre, vill vara med börjar de andra ungarna att skrämma upp henne. De trycker in henne i ett hörn tills hon står på ett fönsterbräde, och i nästa sekund ramlar ut genom fönstret och slår ihjäl sig. De fyra vännerna lovar varandra att aldrig säga något, i rädsla för att bli bestraffade. Men någon såg dem...

Sex år senare. Kelly, Jude, Wendy och Nick ska ta studenten och de ska gå på studentbalen och ha kul.. men någon har andra planer för dem.. någon som vet vad som egentligen hände för sex år sen.

Jag hade lite förhoppningar på den här filmen. Jag har hört av en del att den ska vara riktigt bra.. men vad fick jag? Jo, en förutsägbar, långtråkig film som det inte händer något intressant what so ever förns i sista halvtimmen (om man bortser ifrån början på filmen).

Med förutsägbar menar jag att jag visste vem som var mördaren direkt efter incidenten i början.. hur jävla skoj är det då att titta på en slasher? Iaf om mördaren ska vara hemlig tills slutet.

Ärligt talat förstår jag inte heller varför de gjorde en remake av den här filmen.. den lär iofs suga ännu mer röv. Att den här filmen dessutom fått 3 uppföljare är chockerande det med.

Att Leslie Nielsen och Jamie Lee Curtis är med i den här halvdassiga filmen fattar jag inte heller.

Och självfallet innehåller filmen en totalt ointressant dansscen, där det dansas i ca 5 minuter. Grymt underhållande att titta på.. om man vill somna dvs.

Nej, det här är inget jag rekommenderar. Den har väl sina ljusa stunder, sure.. men de är få, och det är alldeles för långt mellan dem, tyvärr. Den är inte urusel, men den är inte skitbra heller.

http://www.imdb.com/title/tt0081383/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0