Prom Night III: The Last Kiss

Tredje filmen i Prom Night serien.

Mary Lou (från andra filmen) har lyckats ta sig tillbaka ifrån helvetet, och hemsöker återigen Hamilton Highs korridorer. Hon förför Alex, en deprimerad elev som drömmer om att bli läkare, för att ha en "eskort" in i de levandes värld, och en hjälpreda för att göra sig av med kropparna hon lämnar efter sig. Ju mer Mary Lou kommer tillbaka i en fast form, desto färre elever kommer ta studenten på Hamilton High... igen.

Jag är faktiskt riktigt imponerad. I och med att den första och andra filmen var halvdana skräckfilmer, så hade jag inte speciellt stora förhoppningar på den här tredje delen. Men vilken överaskning. Jag gillade den faktiskt.. mycket.

Den innehöll en hel del riktigt slaskiga scener, och det första blodet i hela filmen kom bara några få minuter in i filmen vilket gjorde mig förvånad. Skådespelarna var i samma stuk som de andra, dvs helt ok. Storyn var bra och sölade inte med våldet.

Det jag dock blev besviken över är att den här filmen är klassad som skräck/komedi.. jag fnissade till en gång under hela filmen. Varför folk tycker den här är rolig förstår jag inte. Jag anser att den försöker vara rolig, men misslyckas big time med det.

Men bara för att den misslyckas med att vara rolig så är den inte kass, utan filmen är underhållande, och driver på fint under de ca 90 minutrarna den rullar.

http://www.imdb.com/title/tt0098136/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0