Mirrors

Skräck från i år, igen.

När ex-snuten Ben Carson (Kiefer Sutherland), som är på gång att få ett nervsammanbrott efter att han har dödat en kollega av misstag, får jobbet som nattvakt på ett eldhärjat varuhus börjar han se mystiska saker i speglarna runt omkring i varuhuset.

Min käre vän H sa åt mig att se den här filmen pronto, vilket jag självfallet gjorde i tron om att bli skrämd från vettet.. eller åtminstone hoppa till ett par gånger. Blev jag skrämd? Inte speciellt. Jag ryckte till ett par få gånger, mycket mer än så var det inte.

Nu menar jag inte på att filmen är kass, utan bara att jag troligtvis förväntade mig mer än vad jag fick. Skådespelarna var svinbra, det är något jag inte kan neka till. Effekterna var lika bra dom med. Men händelseförloppet genom filmen kändes inte läskigt i mina ögon.

För övrigt så är det här en remake av den koreanska skräckfilmen Geoul sokeuro (aka Into The Mirror) från 2003.

För er som är nyfikna på vad H har skrivit, hittar ni hans recension här.

http://www.imdb.com/title/tt0790686/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0