Infection

Och nu något udda.

19 Maj, 2006. Forest Service Parkland, ett par mil utanför Lawton, Kalifornien.

Larry Jenkins befinner sig i parken när han upptäcker en meteor och ringer till polisen. Polisen Bardo skickas till platsen. Strax efter att han har anlänt händer någonting.. och varken Bardo eller Jenkins lär bli sig själva.

Samtidigt är det unga paret Cheryl och Timmy i parken för att reda ut olika problem i deras äktenskap efter att ha varit på studentdansen. Bardo dyker upp och snart lär inte Timmy heller bli sig själv. Cheryl snor polisbilen och åker iväg för att försöka ta sig ut ur parken. Samtidigt som hon gör det, har hon kontakt med polisen Ben över radion.

22 Maj, 2006. Lawton, Kalifornien.

N.S.A.A. drar igång utredningar i och kring Lawton. Utredningen ledde till att presidenten och CDC utlöste ett så kallat "Counter Measure 5". Endast presidenten och CDC kan utlösa detta, vid ett fall av Rött Alarm.

Genom filmen får vi följa vad en fastskruvad kamera i en polisbil "ser" under 63 minuter.

Jag gillade den här filmen. Även om hela idéen är jävligt långsökt och att det dessutom inte kan stämma överens med filmens årgång.. så gillade jag den. Jag hoppade till ett par gånger och filmen hade en riktigt kuslig stämning över sig. Skådespelarna var inte top-notch, men deras insattser dög.

Och ja, den är i samma stuk som [REC], Blair Witch Project, Diary Of The Dead m.fl.

Får man tag i den, se den. Jag tycker den var värd en kik.

http://www.imdb.com/title/tt0472465/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0