Anaconda

En välkänd B-skräckis med bland annat Jennifer Lopez, Ice Cube och Jon Voight.

När ett gäng med National Geographic-filmare (däribland Lopez och Cube, samt en bunt andra) drar ut i den täta Amazondjungeln, för att hitta en indianstam och spela in en dokumentär kring dem, stöter de på Paul Sarone (Voight), vars båt har pajat. De plockar upp honom från båten och beger sig vidare längs floden.

Teamet berättar för Sarone vad de gör ute i djungeln och han erbjuder sig att hjälpa dem att leta reda på stammen. Efter att ha fått motorstopp skadas en i teamet och blir sängliggande. Sarone föreslår en annan rutt för att ta sig tillbaka till civilisationen och menar på att den rutten är snabbare än den de tog för att ta sig dit de är.

En bit in på rutten de tagit hittar de en båt som fastnat i träsket. Sarone och två i teamet går ombord på båten.. och ganska snart står det klart för teamet vad Sarones anledning till att ta den rutten egentligen är.

Jag såg den här för första gången för många år sen. Har för mig det var 1 eller 2 år efter biopremiären i Sverige. Jag gillade den då (har jag för mig iaf) och jag gillar väl den fortfarande, men jag tycker Lopez spelar över större delen av filmen. Cube gör en bra insatts och Voight är klockren som psycho.. vilket väger upp Lopez nästintill löjliga insatts. De övriga skådespelarna är bra, men det finns en tendens till överspel hos vissa av dem. Effekterna är riktigt schyssta och spänningen finns där, men skrämmande blir den aldrig.

Utöver Lopez, Cube och Voight ser vi även Eric Stoltz, Jonathan Hyde, Owen Wilson, Kari Wuhrer och Danny Trejo i var sin roll.

Helt ok film som duger att kika på om man har brist på annat att se.

http://www.imdb.com/title/tt0118615/

Kommentarer
Postat av: get more info here

click here for the top fit ups anywhere


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0