Anaconda III

Tredje filmen om jätteormarna, gjord för tv.

När en biljonär är på besök på en forskningsstation, som han ger pengar för att de ska försöka hitta en kur mot cancer (vilket han har), lyckas han reta upp en fångad anakonda, som de har experimenterat på vilket har lett till att anakondan har utvecklats. Anakondan lyckas ta sig ut och börjar slakta alla som kommer i dess väg. Kort därpå upptäcker två av de anställda att anakondan har lyckats frigöra ytterligare en anakonda.

En grupp med legosoldater blir inkopplade för att ta hand om problemet, däribland Hammet (David Hasselhoff) som ska leda gruppen. Men en i gruppen verkar uppenbarligen ha problem med det, så gruppen sticker iväg för att leta reda på ormarna, vilket visar sig vara ett dumt val..

Jag skulle kunna såga den här filmen på mitten, om jag vill det.. men ärligt talat tycker jag den är underhållande, på ett kasst sätt.

Till att börja med kan jag ju säga att skådespelarna är inte mycket att hurra över. Effekterna är sämre än skådespelarna. Och filmen innehåller dessutom scener och händelser som är helt absurda, korkade eller helt oförklarliga.

T ex i en scen sprängs en bil, efter att ha fått fem - sex skott i sig, på den sidan där bensintanken inte sitter. Hur går det till egentligen?

Det märks rätt lång väg att det här är en film gjord för tv, så jag hade faktiskt inte skitstora förhoppningar på den. Den var, som sagt, bra på ett kasst sätt. Nu är det bara invänta Anaconda 4!

Undertiteln, 'The Offspring', på den här filmen är förresten en alternativ titel på filmen. Releasen jag såg hette enbart Anaconda III. Så det så.

Anaconda 4 är dessutom anledningen till varför jag inte gjort en trilogi-recension av Anaconda-filmerna. Tydligen har de som gjort filmerna gjort filmerna samtidigt, precis som Critters 3 och 4.. men det är en helt annan historia.

http://www.imdb.com/title/tt1137996/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0