Dance Of The Dead

Zombies.. med en gnutta humor.. igen.

Studentdansen nalkas och alla försöker skaffa sig en partner till dansen, men samtidigt händer det något på den lokala kyrkogården. Inte allt för långt ifrån kyrkogården ligger ett kärnkraftverk belaggt som läcker ut kärnkraftsavfall i avloppssystemen under staden.

Kvällen då studentdansen är börjar de döda att kliva upp ur sina gravar för att äta de levande och det är upp till en grupp ungdomar (till större delen tönt-klassade) som inte har fått någon partner till dansen att ta upp kampen mot de odöda innan de har slukat hela staden.

Jag har sett många Of The Dead-filmer kan jag säga. Och större delen av dem har varit skräp. Men emellanåt dyker det faktiskt upp en sån film som faktiskt är underhållande på alla möjliga vis. Det här är en av dem.

Efter att min käre vän T berättade att han hade tittat på den här och sa att han har sett sämre filmer så slängde jag mig över den i ren nyfikenhet vad det kunde vara för något. Och Dance Of The Dead ger mig delvis en hel del skratt och delvis en hel del våld, som är lågbudget men som samtidigt är välgjort. Dessutom känner man lite medlidande för karaktärerna i filmen och hoppas på att flera av dem inte ska dö genom filmen.. vilket det självfallet gör. Skådespelarna var trovärdiga och jag satt inte och suckade stup i ett för att jag bara ville skjuta dem. Storyn var bra, även om den var lite tunn.

Mycket mer än så har jag inte att skriva egentligen. Det är en jäkligt bra film som underhöll mig under den tiden den rullade på, vilket jag blev nöjd med.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0926063/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0