Cuento de navidad (aka X-mas Tale)

Ett überpsycho, fem elaka barn och en tomteskrud. God jul!

Julen, 1985. En grupp på fem barn hittar en skadad kvinna, i tomtedräkt, i en grop i skogen. Två av barnen beger sig iväg till polisen för att hämta hjälp, men ser en efterlysningslapp med en bild på kvinnan. De två barnen beger sig tillbaka och berättar vad de har sett.

Kort efter får de reda på att hon rånade en bank väldigt nyligen och att bytet blev 2 miljarder pesetas. Barnen bestämmer sig för att inte ge henne någon mat tills det att hon ger dom pengarna.

Kvinnan tar sig dock snart upp ur gropen.. och det är ingen leksaksyxa hon har i säcken.

Den här lite udda skräckisen från Spanien var riktigt trevlig. Den var strax över en timme lång och var jäkligt intensiv, vilket jag tyckte var bra iofs. Storyn var drivande och höll ett ganska högt tempo, speciellt i slutet. Skådespelarna var riktigt bra och barnen som hade huvudrollerna var riktigt duktiga.

En liten rolig grej med den här filmen är att det är Paco Plaza som har regisserat den. Plaza är en av männen som regisserade en av mina favoritfilmer; [REC].

Med en liten fin avrundning av recensionen så kan jag säga att spänningen fanns där, men speciellt skrämmande var den inte.. tyvärr. Men söker man efter en ganska spännande film så kan man alltid titta på den här, det kommer jag göra fler gånger iaf.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0450827/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0