Criminally Insane

Nu, något från 1975!

Efter att ha suttit på en mentalvårdsanstalt och fått elshocksbehandling återvänder Ethel med sin mormor/farmor (whatever..) till hennes tvåvåningshus i San Francisco.

Hur som helst så har doktorn sagt åt Ethels mormor/farmor att hon måste se till så att Ethel går ner i vikt. I ren oro över hennes barnbarns hälsa stuvar hon undan all mat i kylskåpet och låser igen skafferiet. Detta gör Ethel vansinnig vilket resulterar i att Ethel hugger ner sin mormor/farmor.

Snart börjar hon döda allt och alla för att dölja sin mörka hemlighet.

Jag vet ärligt talat inte om jag kan stoppa in den här filmen i Splatter-facket, men jag gör det ändå.. tack vare den här mycket bizarra filmen.

Det här är nog en av de gräsligaste filmer jag någonsin har sett. Och då menar jag inte på ett bra sätt. Den här filmen får Brutale Scheisse (aka Violent Shit) filmerna att likna bra.

Storyn är ungefär lika intressant som en skål med havrefras. Skådespelarna agerar ungefär som om de enbart vill göra narr av hela filmen. Effekterna vill jag inte ens gå in på. Det här är helt enkelt en horribel film som egentligen aldrig borde ha fått göras...

Hade den haft en större budget, skådespelare som faktiskt kan skådespela och dessutom en lite bättre story (men själva grundkonceptet kvar) så hade den här filmen kunnat bli en riktigt hygglig film. Men istället får vi något som kan liknas vid en stor gödselstack.

Undvik!

http://www.imdb.com/title/tt0072831/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0