Criminally Insane 2

Tolv år efter den horribla skräpfilmen kom den första, och enda riktiga, uppföljaren till den. Det är samma cover tack vare att jag inte hittade något annat cover.

Det psykotiska matvraket Ethel skickas iväg till ett hem för psykpatienter pga att sjukhuset hon varit inlåst på har fått rejäla nedskärningar i budgeten och hennes matvanor är så pass kostsamma att de inte kan ha henne kvar där.

Inte allt för långt efter hennes ankomst till hemmet tar hon upp sin gamla hobby som hon påbörjade för 14 år sedan; äta och mörda folk.

Att jag orkar förstår jag knappt själv. Första filmen var horribel.. den här filmen går inte ens att beskriva med ord hur värdelöst dålig den är. Filmens händelseförlopp går knappt att begripa. En massa jävla tillbakablickar från första filmen slängs in stup i ett och påminner mig om den löjligt värdelösa Silent Night, Deadly Night Part 2 (recenserad här).

Jag vill inte gå in på något egentligen. Storyn är kass. Skådespelarna värre. Effekterna är.. nej. När jag hade tittat klart på ettan trodde jag att jag hade sett den sämsta filmen i världen.. det hade jag inte.

Att sitta och titta på när Priscilla Alden (hon som spelar Ethel) moffar i sig en massa skit är bara vidrigt och inte speciellt intressant. Dessutom visste jag inte att grisar gick på två ben.. men nu vet jag det däremot.

Ta inte i den här skiten om ni så har skyddshandskar och en stor jävla tång.

http://www.imdb.com/title/tt0088959/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0