Wrong Turn

Och så återigen; kalla mig efter. Det här var första gången jag såg den här filmen.

I bergen i West Virginia sägs det bo en familj som efter flera generationer av inavel har blivit vanställda. De som har besökt deras hemtrakter har försvunnit spårlöst...

När Chris Flynn är på väg till en arbetsintervju väljer han att ta vägen över bergen i West Virginia tack vare att en olycka längs vägen har stoppat upp trafiken vilket kommer göra honom försenad till intervjun.

Tack vare brist på uppmärksamhet kör han rakt in i en annan bil som fått punktering och som står mitt på vägen. Han och tre av personerna i sällskapet med den punkterade bilen beger sig iväg för att försöka leta reda på en telefon så de kan fixa en bärgare. Efter att ha gått en stund kommer de slutligen fram till en underlig stuga mitt ute i ingenstans. De går in och blir snart varse om att de kanske inte borde ha gjort det...

Den här filmen gav mig ingenting egentligen. Vissa säger att den här filmen är råbra och vissa säger att den suger röv. Jag säger att den är ok... att döda tid med. Är man en inbiten slasherfilmstittare så ger inte den här filmen något nytt what so ever. Ser man inte så ofta på slasher (eller skräck överhuvudtaget) så kanske den ger något som kan gotta för en stund.

Utöver att den inte gav mig något nytt så var den fruktansvärt förutsägbar också. Våldet hade dom inte sparat på heller, vilket iofs ingen gör i dagens slasherfilmer. Ju mer blod, desto "läskigare" blir det.. tydligen. Vissa av karaktärerna (och skådespelarna med för den delen) skulle jag bra gärna vilja klippa till och säga "Gör om! Gör rätt!" till. Idioter.

Men i överlag är det här en helt ok film att slå ihjäl lite tid med. Men har man sett en del slasherfilmer, då har man även sett den här.. egentligen.

http://www.imdb.com/title/tt0295700/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0