Wrong Turn 2: Dead End

Den grisiga uppföljaren.

Den pensionerade militären Dale Murphy har sadlat om och blivit programledare för dokusåpan Ultimate Survivalist: The Apocalypse, där deltagarna tävlar i en simulerad postapokalyptisk ödemark. Tävlingen är enkel; deltagarna ska under fem dagar "överleva" i vildmarken och utföra diverse olika uppgifter som de allt eftersom blir utmanade att göra. Men inte allt för långt efter deras ankomst till skogarna i Greenbrier Back Country, West Virginia, där tävlingen ska genomföras, måste de kämpa för sina liv på riktigt.

Det första jag har att säga är att jag var nöjd med inledningen av filmen. Filmens bimbo blev struken redan efter nån minut in i filmen. För det andra vill jag säga att den här filmen är betydligt grisigare och blodigare än den första filmen. Och för det tredje så tyckte jag faktiskt den var ganska bra.

Men även om den hade sina bra sidor, så hade ju den också självklart sina dåliga sidor. Skådespelarna var väl ganska ok, även om en och annan av dem spelade över något fruktansvärt och borde inte ha fått ställa sig framför kameran överhuvudtaget. Storyn i filmen var halvdan, men funkade. Vissa av dialogerna tyckte jag var helt onödiga och rent utsagt gräsliga att lyssna på.

Ett plus som filmen ska ha är effekterna, som det bjöds rejält på, och make-upen.

Har man inte sett första Wrong Turn men vill se den här så behöver man inte leta ihjäl sig efter den första filmen. Den här har ingenting med den första filmens händelser att göra what so ever.. mer än att den är jävligt våldsam och har ett liknande tema.

Sevärd, men inte tillräckligt stark för att rekommenderas. Tyvärr.

http://www.imdb.com/title/tt0804555/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0