The Tommyknockers

Stephen King filmatisering igen.

När författarinnan Roberta 'Bobbi' Anderson hittar något underligt i skogen som omger hennes marker strax utanför den lilla staden Haven börjar mystiska saker inträffa. Flertalet mystiska försvinnande inträffar i Haven, Bobbi's hund Pete's gråstarr försvinner mirakulöst och människorna i den lilla staden börjar förändras.

Vad är det som försigår egentligen? Och vad är det för föremål Bobbi hittade egentligen?

Den här filmatiseringen av King's bok är rejält seg. Inte förns efter ca 90 minuter (av 180) börjar filmen röra på sig och något av intresse faktiskt händer. Skådespelarna är visserligen bra, men de kämpar mot ett trögt och i överlag stentrist manus. Effekterna vill jag knappt påpeka.. det är ju i början av 90-talet och en film gjord för tv, så vad kan man egentligen begära?

I långa drag är det här en av de trögare King-filmatiseringarna tycker jag. När jag såg den när jag var yngre hatade jag den och tyckte den var stentråkig och värdelös. Nu när jag sett om den tycker jag den är trög och tråkig, men inte urusel som innan.

Om man måste se alla King filmatiseringar så lär man se den här, i annat fall tycker jag man kan se något annat som filmatiserats efter King's böcker och noveller.

http://www.imdb.com/title/tt0106156/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0