Incubo sulla città contaminata (aka Nightmare City)

Tack vare min snälle gamle vän H så fick jag slutligen tag på ett cover som hade originaltitel OCH alternativ titel.. även om releasen jag såg hade den alternativa titeln. Hur som haver, tack H!

TV-journalisten Dean Miller får i uppdrag att intervjua en professor och far iväg med en kameraman till flygplatsen för att invänta denne. Väl på flygplatsen landar ett militärplan utan landsmärken och strax därpå väller det ut en hord av människor som blivit utsatta av höga halter strålning som börjar slakta allt och alla som kommer i deras väg.

Miller måste nu försöka leta reda på sin fru Anna och ta sig ut ur staden innan den har blivit övertagen.

Den här ostiga skräckisen från 1980 är något av en kultrulle i mina ögon. Skådespelarna och storyn är riktigt bra. Men samtidigt som den har bra sidor så har den också ostiga. T ex effekterna och make-upen är något man nästan börjar skratta åt. Självfallet var releasen jag såg också dubbad till engelska, som så många andra av de gamla italienska skräckfilmerna.

Men i mångt och mycket är den här filmen en riktig guldklimp i min filmsamling och jag har sett den många, många, många gånger och älskar den för vad den är.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0080931/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0