Howling III

Idioten Philippe Mora, som gjorde andra filmen, återkommer med den tredje delen i serien.

I Sibirien har det enligt rapporter setts till varulvar, som på något sätt är besläktade med pungdjur. Samma sak har även setts till i Australien. Jerboa och hennes familj är en grupp sådana varulvar.

Jerboa är less på sin styvfar så hon sticker ifrån sin familj för att försöka hitta något bättre. Hon stöter på regiassistenten Donny, som fixar en roll i lågbudgetfilmen ShapeShifters 8 åt henne. Självfallet är det kärlek vid första ögonkastet.

Samtidigt försöker professor Harry Beckmeyer studera den "nya" arten och försöker förstå sig på dem bättre och självklart vill militären utplåna arten helt, tack vare att de ser dem som ett hot mot mänskligheten.

När jag skriver att den här filmen är kass tror jag inte att jag förvånar någon egentligen. Den är tråkig, trög och ointressant till större delen. Effekterna och make-upen är horibelt urusla och jag tror andra filmen hade bättre effekter, till och med.

Storyn är fristående från de två första filmerna och jag tror sannerligen den är fristående från de övriga filmerna också. Så det så. Men bara för att storyn är fristående innebär det inte att den är bra, utan (som jag skrev längre upp) bara skittråkig, tack vare att jag tycker det knappt händer något i filmen. Att de drar ut på slutet suger också.

Skådespelarna var som i andra; överspelande idioter som inte borde fått ställa sig framför kameran. Men givetvis så finns det en och annan skådespelare även i den här filmen som faktiskt verkar veta hur man ska agera framför kameran.

Att de som har gjort filmen dessutom försökt lansera den som en skräck-komedi gör det hela ännu löjligare. Nog för att jag garvade till ett par gånger.. fast jag misstänker att det jag garvade åt inte var menat att vara kul iofs.

Skräp. Se inte.

http://www.imdb.com/title/tt0093227/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0