Howling II: Stirba - Werewolf Bitch

Första uppföljaren till Joe Dantes mästerverk.

Ben White, Karen White's (hon från första filmen) bror, blir kontaktad av Stefan Crosscoe som menar på att Karen är en varulv. Ben vill inte lyssna på sånt nonsens till en början, men efter ett par incidenter märker han att varulvar verkligen finns.

Stefan ber Ben, och hans systers väninna Jenny Templeton, att följa med till det forna Transylvanien för att förgöra Stirba, drottningen av varulvar. De måste hitta Stirba innan hennes 10 000de födelsedag, annars kommer alla varulvar på jorden att visa sin verkliga skepnad och löpa amok.

Det är så jag förstod storyn iaf.. och jag tycker den är totalt värdelös. Att den här filmen förbjöds i Sverige förstår jag faktiskt. Dels för att den har en del våld (det var ju ändå 80-tal) och dels för att den är så urusel att jag rentav ville stänga av skiten. Skådespelarna var ett skämt, utöver Christopher Lee, som, vad jag har förståt det iaf, bad Joe Dante om ursäkt under inspelningen av Gremlins 2: The New Batch för att han medverkat i den här sörjan. Effekterna dög, men make-upen såg förjävlig ut. "Varulvarna" såg mer ut som något ifrån Planet Of The Apes-filmerna än varulvar. Vilket skämt.

Uppenbarligen orkade de inte komponera fler låtar än en i den här filmen heller. Samma låtjävel spelas runt 20 gånger igenom hela filmen och givetvis avslutas filmen även med skiten. I slutet när sluttexterna rullar upp visas scener ifrån filmen och en scen där Sybil Danning sliter av sig ett plagg och visar tuttarna loopas typ 17 gånger eller något sånt. Väldigt givande.

Det här var första och sista gången jag såg den här filmen, det är något som är klart iaf. Att titta på den här filmen en gång är en gång för mycket och att se den kan jämföras på ett ungefär med att torka sig i röven med sandpapper.

Dessutom suger undertiteln.

http://www.imdb.com/title/tt0089308/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0